31 juli 2006

På begäran

Enligt önskemål finns hösten matplanering här, eller som excelfil. Dock är inga tillbehör/grönsaker/efterrätter inplanerade, det gör jag vecka efter vecka beroende på tillgång, priser och lust. Luncher planerar jag inte heller för, inte ens på helgerna, ofta blir det rester, fil och flingor/gröt eller lunch ute. Någon eller några tomma dagar finns i varje vecka, för infall/hämtmat eller middag borta. Veckans meny är: Måndag: Snabbcaesar med grissin, Tisdag: Tortellini med tomatsås, kokta ärtor, fruktsallad Onsdag --- Torsdag: Sallad Nisoice, yoghurt med banan, nötter & honung Fredag: Spaghetti med köttfärssås, rivna morötter Lördag: Sommarsallad med biff, smulpaj med vaniljsås Söndag: Pocherad lax med vitvinssås, baconfräst spetskål

2 kommentarer:

  1. TACK SA JATTEMYCKET!! Jag ar nu ANNU MER (hur nu det ar mojligt?!) imponerad av hur valorganiserad du maste vara!! Haha, men det ar kanske festligt for dig att tanka dig att det sitter en annan familj och ater samma mat som ni ;-)

    Jattetack!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Kan du inte planera min matsedel också. Vet att livet blir lättare med planering men orkar inte ta tag i det....önskar att maken kunde göra sin beskärda del...men det är svårt att lära gamla hundar att sitta.

    ps. tack för kommentaren i min blogg

    SvaraRadera