6 okt. 2006

Flygplanskatastrof

Lisa Loops tvåpropellriga syster, som inte alls duger...
Olivers lilla älsklingsplan är borta, jag misstänker att hon har råkat följa med en soppåse ned, men det har jag inte hjärta att berätta när hans värld rämnar var gång han kommer på att han saknar henne. Nu letar jag med ljus och lykta över allt efter en ersättare. Pyttelitet, ca 5-6 cm i vingbredd, av tung metall och gulmålat, enpropellrigt. "Lisa Loop" inköptes på F10s Flygmuseum i Ängleholm, och det är lite långt bort, men jag lyckas verkligen inte hitta en dubbelgångare. Vi köpte två plan ur samma låda, ett litet rött som Dante fick och ett gult som blev Olivers "Lisa Loop", i kväll försökte Håkan med att döpa det röda (som D är måttligt intresserad av) till Frida Flyg och föreslå henne som ersättare, men det fungerade inte alls. Det är mycket viktigt vad saker heter, och inget som någon annan får lägga sig i, och dessutom, hur kan vi vara så korkade att tro att ett rött fult litet plan skulle kunna ersätta hans förälskelse?

2 kommentarer:

  1. kanske ringa museet och fraga om de kan skicka ett nytt? haha, det hade jag gjort :)

    SvaraRadera
  2. Jag har mailat dem, men inte fått något svar om de har kvar planet i sorimentet ännu, men jag hoppas på det bästa :)

    Kul att du är tillbaka

    SvaraRadera