25 nov. 2005

Felia

Såklart dör telefonen också - därmed även bredbandet, så förutom att ha varit utan make har jag även saknat telefon och internetuppkoppling (jaja, mobilen har jag ju, men med kontantkort har den sparats för nödsituationer). Ringde från mammas telefon för att göra felanmälan och de fixade felet, men det höll bara i 20 minuter, sen fick jag stå i telefonkö och telefonkö för att få tag i telia igen och tala om att felet inte alls var fixat. Sen skulle de fixa det i dag på förmiddagen - det lovade de, HA! Nåväl, i går kom maken hem så nu fick han ringa från jobbet och sitta 53 minuter i telefonkö för att få veta att de skulle fixa felet någon gång under eftermiddagen. Plötsligt fick jag ett sms att telfonen skulle fungera - glad i hågen provade jag - men icke... blodet svallar och jag ringer maken och kommenderar honom att ringa och skälla argt på telia - nu är jag less på detta. Sansar mig dock när jag lagt på, går in och startar om modemet och drar ur och stoppar i alla sladdar en gång och voila - jag kan ringa H igen och säga att han slipper sitta i teliakö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar