22 nov. 2005

trötthjärna

Hur får man en två och ett halvt-åring som klockan tre på morgonen deklarerar "mamma jag är vaken, nu vill jag gå upp" att somna om? Envishet kanske.. och tålamod (varför kan inte jultomten ge mig ett ton tålamod - det försvinner när sömnbrisetn är akut). Till slut vaknade så klart minst också så då gav jag upp alla försök att sluta amma honom till söms titt som tätt och talade om för liten att han fick ligga bakom mamma i stora sängen medan hon matade minst - voila, det fungerade, inom tjugo minuter sussade båda sött. Nu längtar jag bara tills att maken kommer hem från Gävle, han har varit borta en natt och jag är kaos. Hur ensamstående mammor och pappor klarar av en trotsig och vild (men alldeles alldeles underbar) 2 1/2 åring och en hejdlös 10månaders övergår min fattningsförmåga. De borde ha pris hela högen.

1 kommentar: