18 dec. 2005

mer datorstrul och andra tankar

... Så - nu har jag kört hårdvarutest, mjukvarutest, installerat om systemet, formaterat hårddisken och installerat om systemet igen, plockat ut mina extraminnen och satt i originalminnet och kört alla tester igen. Testerna visar inga fel, men datorn fortsätter kracha så den får nog träffa en servicetekniker i nästa vecka - en och en halv vecka kvart ill garantin går ut så det är brådis! Ska bara försöka hitta en inom barnvagnsavstånd... Hmmmm, var har jag stoppat undan datorns kartong - minns ngn vag tanke om att inte ställa den längst fram i förrådet, så den är nog väl dold. Grrr - varför kan inte saker fungera som de ska? Näe, nu ska jag skriva några stackars mail till människor vars mail jag aldrig hinner besvara och tala om att de inte är bortglömda men att jag fortfarande inte hinner svara på mail. sen måste jag sova för att kurera dunderförkyulningen jag åkt på. Hur jag ska orka med morgondagen med två vildbattingar och en dunderförkylning återstår att se. Den elaka mamman hoppas att de små också ska vara förkylda, fast erfarenheten säger mig att de kan vara hur förkylda som helst och fortfarande fara runt som yrväder, det är först när tempen passerat 39,7 och börjar närma sig 40° som det börjar anas en viss nedsaktning av tempot.... och så sjuka vill inte ens den elakaste av mammor att hennes barn ska bara för att hon ska orka med dagen. I värsta fall får jag extrainkalla mormor, eller kalla hem den ömme fadern från arbetet. Phu, på tisdag är det dagisdag igen.

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt med dagisavlastning och visst har även jag tänkt tanken att det är bra med slöa barn som bara vill titta på Nalle Puh hela dagen.....

    SvaraRadera