6 okt. 2006

Shopping

Så, då har jag gjort det igen, jag skulle ge mig ut för att köpa en tröja eller två att ha i höst då garderoben gapar läskigt tom på den fronten, men det gick inte så bra. I stället komm jag hem med: 2 par överdrags/täckbyxor till barnen 3 par långbyxor till Oliver 1 tröja till Oliver 2 par vantar till Oliver 2 fuskpolos till barnen Jag kan ju alltid trösta mig med att totalsumman blev drygt 700 kr, vilket är samma som om jag skulle köpt ett par täckbyxor till O på PoP misstänker jag. Dessutom behövs kläderna, många av O's byxor börjar glipa vid fotknölarna, vantar försvinner alltid på dagis och förra årets täckbyxer är slitna så de fransar sig vi vristerna. Problemet är att O fortfarande behöver en eller två nya vinterjackor, men det är så svårt att hitta något snyggt till hyfsat pris. Dels något snyggt och mysigt som ska ersätta hans sushijacka (den han alltid hade på sig förra vintern när han gick för att handla sushi med pappa och andra mysiga utflykter - en röd duffel) dels något som fungerar på dagis "vara i skogendagar". Sen ska jag ju lyckas hitta lite kläder till mig också, eller i alla fall en tröja eller två... Stackars Dante får dras med ärvt från storebror, men han är så lten att han inte bryr sig trodde jag, men fick fel: (protester mot Olivers gamla röda vinterjacka och ovan nämnda röda duffel; "nenne båå acka" [Dante vill ha blå jacka]). Han har också hamnat helt snett i skostorlek jämfört med O, O's gamla vinterskor är antingen i storlek 22 eller 25 men D behöver nog 23-24 så det måste vi ut och jaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar