25 jan. 2006

Jämförelse

Vid ett års ålder väger Dante 6 hg mer än vad storebror gjorde vid samma ålder, men är 4 cm kortare. Vi var på BVC för den tredje vaccinationen, Dante blev arg, men det blev han redan när jag lyfte upp honom ur barnvagnen och hans sköna slummer, sen blev han ännu argare när jag tog av honom de varma kläderna för mätning och vägning för att inte tala om hur arg han blev när han blev fasthållen för att få en spruta i benet som ju gjorde ont. Lite tuttande lugnade temperamentet och han erbjöds ett klistermärke(?!). Vår vanliga underbara sköterska var sjuk, men jag trodde att de flesta förstod att en ettårings enda intresse av ett uppstoppat plastklistermärke är hur snabbt det går att äta upp och sätta i halsen... ...vi avböjde både klistermärke och färgglatt plåster. Varifrån kommer alla dessa färglada plastplåster som både mina barn och jag bara får exem av och som sen sliter sönder huden om man försöker pilla av dem? Sen var mamma tvungen att rusa till husläkaren och lirkade loss tutten - arg Dante igen, väl i väntrummet han vi sitta ner i 40 sekunder och D hann böka rätt på den där varma mjuka, full med söt god mjölk när ersättningsläkaren kom och ropade upp mamma - undan med tutte igen - ännu argare Dante. Undersökningen ansåg Dante kränkte hans territorium, den dumma läkaren kom ju nära nära för att titta i mammas hals - gillades inte alls... tills mamma kom på den brillianta idén att hala fram tutten än en gång. På det stora hela hade D en mycket upprörd förmiddag, och jag undrar om han någonsin kommer att dela storebrors förtjusning över att få gå till BVC och träffa Maggie, eller läkaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar