13 jan. 2006

Reklam reklam

Ojoj, snubblade över en helt ny barnklädesbutik igår när jag letade efter något nytt till ettåringen. Äntligen ett ställe med färglada mjuka kläder för barn till hyfsade priser. I stället för en katvig- eller molo- overall så fick jag här två gosiga overaller och ett par byxor för samma penning. Dessutom är de inte lika supertighta utan rymliga, så det gick utmärkt att köpa rätt storlek (80) till min lille knubbis och slippa rulla upp ärmar och ben 4 varv bara för att de små gossetjocklåren och rugbybreda axlarna skulle rymmas. Gula, orange, blå, limegröna, röda, kornblå, lila - ja knalliga overaller (enligt mig det ultimata babyplagget), sparkbyxor, pyamasar, byxor, klänningar och tröjor, samt även lite pasteller på bodysar och pyamasar. Jag hade kunnat shoppa upp en förmögenhet där - har letat efter roliga färgglada barnkläder i evigheter, och helst utan blaffig monstertryck som det så ofta är på killkläder. Vad inhandlade jag då? En kornblå våfflad overall med en fisk på magen och en på blöjbaken Ett par knallröda velourbyxor En svart (inte så färglad - jag vet, men den var fin) collegeoverall med guldfärgad bambi på bröstet. Önskade mig en liten bebis så att jag kunde fått köpa en knallorange eller knallgul "barnvagnsoverall/åkpåse"... Ska definitivt återkomma dit så att även storebror kan få lite fler knalliga kläder, får han välja själv blir det alltid någon knallig kombination, eller de rosa favvobyxorna och ngn pastellig tröja med sött katt eller kaninmotiv på. Butiken heter förövrigt Zeroten och ligger på Observatorieatan 5 (eller var det 7) i Stockholm, nyöppnad nu i januari.

1 kommentar:

  1. God fortsättning ( oj, komprecis på att jag skúlle kanske skicka ett mail till "listan", nåja det får bli imorgon. Låter som en kanonbra affär du har hittat. Dit måste jag gå. Blir så förb.... på H&M, Lindex och Kappahl för all killkläder i storlekar större än 80 är urtråkiga, svarta, bruna och mörkblå med löjliga figurer, bilar och drakar. Tänk snart fyller våra stora killar 3 år ;-)

    SvaraRadera