5 jan. 2006

mer dator

Var iväg och hämtade datorn hos Dicom i förrgår - de hade bytt ut moderkortet (som har en tendens att strula på min datormodell), men tyvärr råkat slarva bort min blåtand upptäckte jag i morse. Ringde dit i morse och fick tala med servicekillen som skulle iväg på kundmöte och sen ta helg... han hann alltså inte ta emot min dator utan sade att blåtandschipet skulle finnas kvar och att han var säker på att det hade sökt efter enheter när de provstartat datorn. Hans tips var att jag skulle skruva upp eländet (nja så uttryckte han det ju inte) och se om sladden lossnat till chipet... HA, vet ni hur en imacG5a ser inuti - stoppa i nytt minne fixar jag - men var sjutton sitter det 1x1 cm stora (lilla) bluetoothchipet? Nåväl, jag ska snart stänga ner för kvällen och se om maken kan lyckas hitta leändet. Jag hittade i alla fall inget med lösa sladdar, men vågade inte rota runt hur mycket som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar