19 jan. 2006

Olästa ord

Beslutade mig för att avfärda några böcker som jag aldrig har orkat avsluta. Här kommer de: Djup av Henning Mankell. - Jag bukar gilla Mankell, men den här tar jag mig bara inte igenom, har kommit till sidan 174, och har den ännu inte blivit bra så är det lika bra att inse att det är dags att ge upp. Rottweilern av Ruth Rendell. - Jag må gilla deckare, men mycket sällan sådana där mördaren avslöjas innan man hunnit 1/4 in i boken, speciellt inte när "motivet" samtidigt avslöjas. Kanske händer det mer senare i boken, men jag orkar inte bry mig. Kärlekens historia av Nicole Krauss. - Alla säger att den är bra, varför kommer jag då aldrig längre än till sidan 21? Den kanske borde ges mer av en chans någon gång i framtiden när jag har tid och ork, baksidestexten ger den potential och det är ju faktiskt mamma som har översatt den, och hon hävdar att den är bra... Inte nu dock, den får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar