27 mars 2006

Måndagsshopping

Tur att jag kollade mailen innan vi gick ut, rea på babyland så det fick bli en sväng förbi butiken på Karlbergsvägen för att införskaffa ett nytt regnställ till Liten så att Minst kan få ärva det urvuxna som hänger på dagis. Didriksons slaskeman, (eller var det plaskeman? - nope ruskeman var det visst...) helt OK i alla fall, rött och neongult, så han lär synas i vår och sommar :). Ett par vattentäta vantar a 29 kr införskaffades också (vantar har ju en tendens att promenera bort.) Sen vidare på originalärendet, en sväng till panduro för att införskaffa fler pärlor. Efter att ha förhört mig med Liten fick det bli midipärlor denna gång (10 000 för 89 kr jämfört med 500 st för 69 kr om man köper maxipärlorna som vi använt tidigare). Det visade sig som tur var att oliver blivit tillräckligt fingerfärdig för att kunna "pärla" (göra flygplan och helikoptrar på pärlplattan) även med midipärlorna. Om han klarar att trä halsband får vi väl se, jag måste nog skaffa en smalare tråd först. Eftermiddagen har sedan för Olivers del ägnats åt pärlande, jag och Dante har mest snörvlat runt, misstänker lite vagt att även Dantes influensa kanske börjar ha bihåleinflammationstendenser, något som både jag och Håkan märkt av med just denna influensa :oP Gnälligt är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar