15 mars 2006

SOVA SOVA SOVA

Har vi installerat en bebisväckarklocka som ringer kl 05.00 utan att vi hör det? För fjärde eller femte dagen i rad tycker de små liven att det är dags att vakna då. Dante vaknar först och vill amma, och två eller tre minuter senare brukar Oliver ropa på pappa, sen hör Dante att Oliver är vaken och ligger i sin säng och pladdrar med pappa (som antagligen försöker somna om där inne) eller att O har klivit upp och sitter och bygger lego, då är det lögn att få D att somna om, han vill också upp till sin älskade storebror. Själv slits jag mellan att gå upp och låta den stackars utmattade fadern sova två timmar till eller försöka stjäla till mig två timmars avbruten sömn (Dante kommer in med jämna mellanrum för att gossa med mamma eller tutta lite till) och i alla fall orka med att vara en hyfsad mamma på eftermiddagen. Jag vet ju att om jag går upp kl 05.00 så kommer jag inte att orka med den "übertrotsiga" treåringen efter dagis, utan vi kommer definitivt att ryka ihop både tre och fem gånger under eftermiddagen. Alltså får den stackars fadern aldrig någon sovmorgon, men nu börjar han verka mer än lovligt trött. Hur gör man? Jag vill inte behöva välja, men H behöver få sova och barnen behöver en mamma som inte går i taket för att de beter sig som en normal tre och ettåring gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar