7 mars 2006

sov gott?

Mardrömsnatten från helvetet i natt... Tur i oturen att jag var totalt slut redan i går eftermiddag och bestämde mig för att lägga mig samtidigt som minst, d.v.s. kl 20.00. Jag fick i alla fall sova tre timmar ostört innan cirkusen satte igång vid elva. Minst vaknade och skrek en gång i timmen, säkert inte så länge åt gången men två minuters illvrål känns som en evighet mitt i natten. mellan skrikande dög det bara att sussa med fötterna i mammas eller pappas ansikte, och huvudet inborrat i den andre; för att man är liten behöver man inte ta upp lite plats i sängen... Liten drömde mardrömmar och vaknade ocksåtvå tre gånger, självklart inte samtidigt som minst utan i mellan perioderna. Sista gången var föräldrarna så utmattade att de uppenbarligen inte hörde hans rop på mamma eller pappa så då kom han intraskande och drog i håkan och ville ha sällskap i sin lilla säng. Nåväl, maken brukar lyckas somna bredvid Oliver i barnsängen (170X70 cm) i stort sett varje kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar