4 maj 2006

Bokval

För att göra livet enklare och faktiskt få lite läst så är jag med i pocketklubben och får en ny pocket hem i bravlådan varje månad. Bekvämt då pocket är min preferens när det gäller sänglektyr, och det nästan endast är innan sovdags det blir något läst av. Jag har dessutom inte orken att hålla mig uppdaterad på bokfronten just nu, så det är skönt när någon gör grovurvalet åt en :) Den här månaden vet jag dock inte vad jag ska välja, jag skulle vilja ha något lättsamt , en "gott humör bok", helst inte för mycket våld och tragik och då kvarstår bara valet "Djävulen bär inte prada", men den verkar faktiskt inte bra. Eller är den det? Kanske det blir "Oskar och den rosa damen" som verkar ha fått bra kritik när jag letar runt, men brev från en tioåring till gud skrivna under hans sista 12 dagar i livet verkar så outsägligt sorgligt... Nu ska jag i alla fall sätta mig och börja på "Falska förespeglingar" av Leena Lehtolainen som plonkade ner i brevinkastet i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar