11 maj 2006

Dagisövernattning

I morse packades stora väskan till dagis: sängkläder, pyamas, tandborste och så klart Plan (Olivers gosse"djur" som är en stor flygplanskudde), dags för Olivers grupp att spendera en hel natt på dagis. Det kan nog bli skoj, få ha sina fröknar och dagis helt för sig själva, få välja middag och poppa popcorn och sen sova allihop tillsammans. Fast det känns konstigt att inte skulla gå och hämta honom efter lunch. Vad ska jag och Dante egentligen göra med vår eftermiddag nu? Lite nervöst också; hoppas att han inte drabbas av hemlängtan, och att personalen har vett att ringa om så är fallet. Nu har han fått välja helt själv om han ville vara med eller om jag skulle hämta honom som vanligt i dag, och han har hela tiden sagt att han ska sova på dagis. "Du får hämta mig på fredag förmiddag mamma, efter frukost". Så blir det nog också, hoppas bara att jag kan hålla mig tills de har ätit sin frukost klart någon gång framåt tio (de äter frukost kl nio, vilket är bra för vår lille spinkis eftersom han då både äter frukost hemma och sen en gång till på dagis två timmar senare). Jag återkommer nog med rapport i morgon :)

3 kommentarer:

  1. Vad spännande det låter med dagisövernattning. Hoppas det gåt bra. Kan du maila receptet på Boobo.....någonting, sydafrikansk köttfärsgryta. Namnet låter så spännande.

    Tack på förhand

    SvaraRadera
  2. Ramlade in på din blogg vis tjejblogg,
    Mysig läsning hos dig

    SvaraRadera
  3. Cilla
    Har mailat receptet till din hotmailadress - hoppas att den fortfarande är i bruk

    SvaraRadera