9 nov. 2005

dålig service?

*morrar* I början av september köpte vi en ny barnvagn att ha till Dante eftersom vi hade sålt Olivers gamla. En vanlig vagn i en vanlig affär - Emmaljunga Sport Classic på Babyland. Vi ville även ha en sittdyna till vagnen för att skydda klädseln (och på så sätt se till ett vagnens andrahansdvärde blir högt) och en ståbräda till Oliver. Inget av detta fanns dock inne utan skulle beställas från Emmaljunga och komma nästa vecka och personalens skulle ringa och meddela när sakerna kommit. Nåväl, veckorna gick och jag ringde upp butiken, både två och tre gånger och fick höra allt från att leveransen var försenad men skulle komma till butiken i övermorgon, nästa vecka, på fredag... samtidigt som de upprepade att det ..hmm.. stod i min order att jag önskade omgående leverans. Så igår när jag ringde fick jag tag i någon form av butiksansvarig som kunde tala om att ståbrädan låg och väntade på mig, men eftersom sittdynan inte kommit så hade de inte ringt. "Du har nämligen beställt en sittdyna i 2006 års färgställning, och de har inte börjat tillverkas ännu". "Men vagnen jag köpte för två måndaer sen?" - jo den är också i 2006 års färgställning, men vagnarna och tillbehören börjar tillverkas vid olika tidpunkter tydligen. "Och det kunde ni inte upplyst mig om när jag beställde sittdynan för två månader sen?" - tydligen inte... "Ja, ja, jag kommer förbi och hämtar ståbrädan, sittdynan kan ni avbeställa, den är lite inaktuell vid det här laget när vintern börjar närma sig och jag redan har lagt en lammfäll i vagnen i stället." Väl framme i butiken plockar en tjej fram min ståbräda - som plötsligt har adapter - vilket de ska ha 50 kr extra för! "Hmmm, ståbrädan ska väl inte ha adapter? Dessutom är priset plötsligt 50 kr mer än vad ni sade från början" tycker jag. "Det visste vi inte när du beställde ståbrädan (De hade inga ståbrädor till Classicvagnarna på lager), och sen dess har de gjort om alla sina ståbrädor så nu har Emmaljunga bara en modell och olika adaptrar till de olika vagnsmodellerna" "Men, på min ordersedel är priset 50 kronor lägre, borde inte det gälla då? "Vi visste som sagt var inte om att priset skulle höjas" *SUCKAR* "Kan du visa mig hur man sätter fast ståbrädan då?" "Först måste man skruva fast adaptern - det är lätt gjort hemma" "Fast jag skulle vilja att du gör det här" Ok, tjejen tar min vagn och ståbrädan och går iväg, i butiken går vi förbi mannen jag pratat med i telefon som jag uppfattat som butiksansvarig och jag frågar (lite surt måhända) om inte priset som står på min ordersedel ska gälla? Det var konstigt att det står ett gammalt pris sade han, men det är nog för att vi inte visste att emmaljunga skulle göra om ståbrädorna när jag beställde den, självklart ska jag bara betala vad som står på ordersedeln... (äntligen en vettig person). Under tiden försöker tjejen montera ståbrädan... och försöker, och försöker, och försöker få hjälp av alla i butiken, men det går inte! Det finns ingen bruksanvisning med och Emmaljungas butikssupport har lunchstängt. Tur att jag envisades och inte tog hem den omonterad! Tillslut är både jag och en vid det är laget illvrålande Dante hjärtligt trötta på att slösa bort vår tid i en varm affär, så jag ber att få pengarna tillbaka så att vi kan gå, utan sittdyna och utan ståbräda - jag som egentligen velat haft en vagn av märket Quinny Buzz - men eftersom det inte går att ha ståbräda på den valde jag en enkel Emmaljungavagn i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar