6 nov. 2005

Hemsideselände och tuttar

Så, då har jag äntligen tagit mig i kragen och slängt i hop en "sidan är under rekonstruktion" sida till curious-siten, så går det inte att ansluta till servern. Gah! "internal error" men om det är här eller på servern vete sjutton, och maken ids inte klura - han ligger bara i soffan och hostar och är ynklig. Nåväl, stackarn är faktiskt rejält sjuk så jag får väl ge mig till tåls. Kanske man skulle krama lite på kudden i stället, om jag nu får ligga ifred i sängen... Jag har inlett kampanjen "du kan väl somna om utan en tutte i munnen" för lilleman. Det vore praktiskt om detta kunde genomföras i alla fall två gånger av tre. Som det är nu så börjar han snutta i luften och böka runt efter en tutte så fort han blir störd av något, hittar han ingen blir han mer och mer irriterad tills han är klarvaken och stört omöjlig att söva om inom rimlig tid. Jag har försökt erbjuda nappflaska med vatten - och det fungerar väl var femte gång eller så, men oftast blir resultatet ett störtförbannat illvrål som tycks betyda "BLÄ plast och vatten, jag vill ju ha mamma och varm god mjölk ju". Lyckades i och för sig för en halvtimme sedan att bara lägga mig bredvid och stryka honom lätt över ryggen, ska se om jag orkar komma ihåg denna taktik i nattens mörker, det är så lätt att bara lägga sig tillrätta och dåsande sakta somna om medans han tuttar sig själv till sömns - men inte särskillt befrämjande för den obrutna nattsömnen. *gäspar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar