8 aug. 2006

Erstaviksbadet

Jag måste erkänna att jag inte är någon stor anhängare av att bada i små sjöar, helst ska det vara havet. I går tog jag barnen och packade filt, badkläder dricka och frukt och begav oss iväg med Saltsjöbanan. Först ett stopp i Sickla för att äta lunch med pappa enligt önskemål från Oliver, sen fortsatte vi till Erstaviksbadet. Efter byte i Igelboda så kom vi fram till stationen som låg mitt ute i skogen, därifrån följde en relativt enkel promenad på en liten grusväg till en parkering, efter parkeringen tog dock små knaggliga skogsstigar fulla med rötter över. Ingen lätt barnvagnspromenad, även om det fungerade. Nästa gång blir det nog Dante i bärsjal i stället, och sällskap att bära väskor och filt. Väl framme möttes vi dock av en härlig mediumstor sandstrand, och O fick möjlighet att bada en hel del med mamma då dante sussade sött i vagnen. Promenaden tillbaka blev knölig, Oliver var trött och ville inte gå, men ståbrädan hade inte en chans i terrängen och tillslut kom vi fram till saltsjöbanan där vi fördrev väntetiden med att kika in i tunneln. Vid slussen belönade vi oss med varsin bulle innan vi tog trean hem.
Den söta lilla stationen med egna blomlådor mitt i ingen stans. Bitvis var den knöliga promenadstigen förhållandevis slät och med underbar natur runt omkring. Vattnet var alldeles lagom varmt och med spännande små vågor för en treåring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar