13 feb. 2006

En förmiddag

Resterna efter barnens frukost, jag tror faktiskt att jag också fick i mig en ostmacka, utöver kaffet. Fyllde en tvättmaskin. Sen ritade vi lite, BIL skulle vi skriva... (i går var det olika märken som gällde). Röja undan leksakerna och dra ett varv med dammsugaren, verkar som man måste göra det var dag för att slippa grushögarna. Dammråttor kan jag leva med men gruset kryper genast upp i sängen... Ivrigt påhejad av Dante som glatt jagar dammsugaren, drar i sladden och försöker klättra upp på den för att få en ridtur... Och bums så låg det högar och travar överallt på golvet igen - hur det går till förstår jag inte... Ordentlig och gjorde en matsedel för veckan, skönt att slippa fundera varje dag på vad man ska göra till middag. Vad vi får: Måndag: Laxpasta med wasabi, fruktsallad Tisdag: Savojkålsoch köttfärsfräs Onsdag: Ugnspannkaka Torsdag: Föräldramöte, så barnen äter nog pyttipanna med mormor, jag och H gör antagligen tortellini m tomatsås när vi kommit hem. Fredag: Korv och pastapytt, Yoghurt m banan och honung Lördag: Grekisk fisk Söndag: Färsbiffar med cidersås, Ananaspaj Maten ska köpas också, att släpa hem kassar med 12 liter mjölk, och massa annat är pest, så då betalar vi gärna det lilla extra det kostar att få maten levererad till dörren av netextra. Nattade Dante. I med en Mulle Meckfilm åt Oliver... Och jag kanske kan få en kvarts lugn att läsa lite i boken när jag skrivit klart detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar