3 feb. 2006

Jobb

Hu, nu blev jag sugen på att arbeta, jag hittade den ultimata platsannonsen (rewriter - d.v.s. mediebevakare som skriver sammanfattningar av olika artiklar) och funderar på att sätta ihop ett CV och skicka in en ansökan. Egentligen hade jag ju tänkt vara föräldraledig ett tag till, men det kanske går att pussla ihop det på något vis. Det låter ju som ultimata arbetsuppgifter för mig just nu, tänk att få betalt för att läsa dagstidningar nogrannt och skriva sammanfattningar av artiklar. Tänk om det skulle gå? I dagens digitala värld borde det inte alls vara en omöjlighet ett utföra arbetet till största delen hemifrån, och diciplinen har jag ju, tiden kan jag ta mig (H skulle i alla fall initialt få gå ner lite i arbetstid, men han skulle få en gladare och mer tillfreds fru i retur, vilket han kommenterade när jag nämnde det för honom). Jag kan till och med tänka mig att skippa mina sovmorgnar och gå upp två timmar tidigare och göra en del av arbetet innan yrvädren har vaknat. Näe, jag ska ta och sätta mig och skriva ett litet mail till herr Bengtsson, och ägna helgen åt att sätta ihop ett ordentligt CV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar