26 feb. 2006

Tidningar

I dag köpte jag hem första numret av Familj Sthlm. 14.50 kr är ett helt ok pris för en tidning. Formgivningen var urbota trist tycker jag, och innehållet kanske inte överraskande,men som sagt helt ok för 15 kronor. Lite kul med en renodlad Stockholms tidning dock, jag är ju inte så intresserad av att läsa om vad jag kan göra med barnen i Gällivare eller var de bästa barnkläderna finns i Göteborg. Ser fram emot första numret av Family Living som Elin tipsade om. Näe, det börjar bli dags att hitta en annan tidningsgenre att läsa, kanske jag ska söka mig tillbaka till fototidningar och lite formgivning, datortidningar är alltid mest reklam, föräldra barntidningarna kan man allt innehåll i efter en årgång, även en ny uppstickare som Mama börjar nu bli trist. Nackdelen är då att just foto och formgivningstidningar alltid är så dyra... fast det var nog något år sen jag läste senaste nummret av Cap & Design om man ska hålla sig till de svenska. Camera Natura vill jag minnas som underbar och inspirerande om än dyyyyr. I morgon kommer föräldrapengen, jag tror jag ska unna mig några roliga tidningar....

1 kommentar:

  1. jag hittade också familj-tidningen, bra pris!!!!!

    SvaraRadera