30 juni 2006

Korsika dag 6

Ridtursdag. Jag ville gärna göra något mer utflyktsaktig också så jag har fått med mig Yvonne (Nonna) och Lotta på en ridtur uppe i bergen. Det visar sig vara ett lyckokast. Man får verkligen se naturen på ett helt annat sätt från hästryggen och även Lotta som aldrig ridigt förut tyckte nog att det var en bra utflykt. Två timmar på hästryggen sätter sina spår i en ovan rumpa, och jag är glad att jag bestämt mig för att ha en långärmad skjorta trots hettan, annars hade jag bränt mig sönder och samman. Efter ridturen är det dags för en sista gemensam lunch då halva gänget åker tillbaka hem redan på morgonen nästa dag. Vi äter på vårt "stamhak" på torget. Stor pizza till mig, liten till Oliver och en sallad till Håkan. Dante somnar som nästan varje lunch innan vi har hunnit få in vår mat. Lunchen blev sen men trots detta bestämmer vi oss för en tidig middag för att D ska orka med. Oliver är iväg på barnklubben (en av våra favoriter på hotellet) de kvällar det finns ett par timmars barnklubb får han rasa av sig och äta middag tillsammans med de två andra treåringarna (Stella och en liten kille som heter Leon), dessutom är det inte så många små barn den här veckan så då är mest hela tiden tre barn på två ledare. Denna kväll var det mycket uppskattad baklängesmiddag och O ville knappt följa med tillbaka till hotellrummet när det var läggdags.
Dante i sin söta sjömansbody vid sista middagen. Oliver sussar sött i sin säng ...och Dante lika så i sin säng modell mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar