23 juni 2006

Midsommar

OJ! Är det midsommarafton??? Jag och Dante gick till fridhemsplan för att shoppa lite innan resan, men innan vi hann halvägs ringde maken på min mobil (han och Oliver gick hemifrån samtidigt, men styrde kosan der till city) och utropade "allt är ju stängt". Mycket riktigt, vid fridhemsplan var det i stort sett bara åhlens, klippet och macDonalds som var öppet. Efter mycket provande (Dante hade somnat sött i vagnen) lyckades jag köpa två klänningar i alla fall, samt ett par shorts till Dante. Sandaler får jag klara mig utan ett tag till. H ringde igen för att rapportera att det ösregnade och undrade var jag var? Kvar på Åhlens så klart :) Vi bestämde att mötas upp på macDonalds för en av Oliver efterlängtad HappyMeal-lunch, sen bar det av hemåt. Midsommarmiddag då - ingen sill här i alla fall. Oliver ville ha tacos och eftersom det är han som har problem med vikten fick han bestämma, allt för att få i honom lite mat, och tacos är gott. Fast när ingridenserna är shoppade på netto så betyder gott snarare ätligt. Netto må vara billigt och de har säkert en del bra, men jag ställer mig tveksam till en hel del av deras mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar