23 juni 2006

Korsika

I morgon bär det av. Korsika med släkten Nilsson. Guidebok är lånad på biblioteket och packlista fixad, samt extra minneskort till kameran inköpt. Egentligen borde vi packat i kväll, kanske jag ska börja snart trots att H har somnat i soffan. Tvätten är i alla fall vikt, det slapp jag :) Lite stressad över flygningen är jag nog, jag har aldrig riktigt litat på flygplan, och sen har vi inte fått våra biljetter ännu, utan vi ska möta upp H's bror på Arlanda innan flyget och han har med biljetterna, så då gäller det att han dyker upp och är i tid (jag hatar att checka in sent, speciellt när man reser med barn och inte får de platser man vill ha, eller ännu värre måste knöla och be folk om att få byta plats på planet för att få sitta tillsammans). Funderar på om jag är knäpp som vill packa 3 par skor (plus ett par att resa i)? Jag tänkte ha mina dödskalleskor på flyget, men vill också ha med slappsandalerna (som jag skulle ersatt med nya om något varit öppet i dag, då dessa håller på att falla i bitar), ett par lite snyggare och ett par flipflop. Att det ska vara så svårt att packa, barnen fyller minst en stor resväska (deras respektive gosedjur som måste med är av det större formatet), en vagn ska med, pyssel fika, blöjor och sådant att ha på flyget, och sen kläder och skor till mig och H. Nåja, jag ska nog göra ett packningsryck nu, troligen kommer jag inte tillbaka hit innan vi kommit hem, men ev skulle H ta med datorn... Sen bär det nästan direkt av till skåne. Trevlig fortsättning på midsommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar