12 juni 2006

Sjuklingar är vi allihopa...

Igen! Så är det väl med dagisbarn, H är den som i vanlig ordning verkar ha drabbats värst, med lite otur har hans hostande och snorande blivit ännu en bihåleinflammation. Hoppas bara att han fått ordning på den innan Korsika. Minst var extramgnällig onsdag/torsdag förra veckan så i fredags utnyttjade jag BVCs utmärkta tjänst här: man ringer bara en sköterska på morgonen så placerar de en på listan till den öppna mottagningen - och voila: man slipper gå dit, skriva upp sig och sen vänta en timme med ett gnälligt barn i knät innan man får träffa doktorn. Jag slapp känna mig som den oroliga hönsmamman i alla fall då det visade sig att lillplutten fått en öroninflammation. Stackarn, hade nog haft ont, i vanliga fall blir han som mest lite dämpad av hög feber och av att vara sjuk. Bad också att få ett inte allt för illasmakande antibiotikum då lille herrn är kräsen och spottar ut allt illasmakande överallt. Resultatet är att han kommer springande med gapande mun när vi tar fram doseringssprutan och riktigt lyser "jippiii, jag ska få min mumsiga medicin"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar