17 juni 2006

Sommarskola

Eftersom jag legat lågt med studierna under våren så slängde jag in en anmälan till en webpubliceringskurs alldeles för sent, men fick plats. Nu har den startat och jag kommer ingen vart eftersom jag inte lyckas koppla upp mig mot deras server och ingen verkar förstå vari felet ligger. Tillslut mailade jag till datasupporten på linköpings universitet och de tog över ett dygn på sig att hänvisa mig till helpdesken i stället, så något svar lär jag inte få därifrån innan måndag. Nåja, om man bortser från mina teknikrelaterade problem så verkar kursen över all förväntan hittills, speciellt när jag jämför med andra nätbaserade distanskurser som jag har läst. Dennna har ett omfattande kursmaterial med både forum, kursbok och wiki på nätet och sänder dessutom föreläsningar via podradio (så har jag fått ännu ett användningsfält för min nya leksak). Dessutom är den inte helt teknikinriktad utan tar även up de sociala och kulturella aspekterna av webpublicering vilket var en helt oväntad men positiv överaskning för mig (som kanske inte läst kursbeskrivningen allt för noga innan jag slängde in en ansökan). Skönt är det dessutom med lite intelektuell stimulans även om jag itne riktigt ver hur jag (i vanlig ordning) ska få tiden att räcka till.

3 kommentarer:

  1. Jag var inne och kikade på kursen och blev så inspirerad så att jag beställde ansökningsblanketter. :) Tack vare din blogg :)
    Får se om jag kommer när det nu blir. :-)

    SvaraRadera
  2. wow - jag har inspirerat någon att beställa ansökningsblanketter till en kurs *glad*

    hoppas att du anmäler dig - kursen verkar verkligen toppen hittills (om man bortser från mina inloggningsproblem då...)

    SvaraRadera
  3. *fnissar*
    No biggie, BARA problem med loginet ;)
    Får se vad som händer sen då :)

    SvaraRadera