9 sep. 2006

Billströms konditori.

Ytterligare en sågning, det tycks bara som om jag skriver om cafeér när de inte når upp till mina förväntningar. Billströms är renoverat sen jag var där sist för många år sen, och priserna har skjutit i höjden, nu slår de t.o.m. priserna på dubbelW i Västermalmsgallerian dit vi går ibland trots priserna tack vare trevlig personal och god mat/fika. Det som gjorde mig mest besviken var nog bemötandet, surt och gnälligt. Vi kommer in och beställer en chiabatta och en sallad samt två latte, det landar på över 200 kr. HU! Latten kommer efter 5 minuter, men efter ytterligare 20 minuter är latten kall, den vakne sonen har ledsnat på att vänta och mitt tålamod är slut så jag går för att höra mig för. "Hej, det var ganska länge sen jag beställde en chiabatta och en sallad, är de klara snart?" frågar jag i all vänlighet. Till svar får jag surt muttrande om att de faktiskt gör mackorna själva och inte mikrar dem utan grillar dem. "jo men grillen borde väl inte ta mer än 4-5 minuter" drar jag till med, trots att jag vet att själva grillmomentet oftast är avklarat på 1-2 minuter. Svaret blir att om jag är så himla snabb kanske det är bäst att jag börjar jobba där själv så att det går lite snabbare. När salladen och chiabattan dyker upp var dessutom smakmässiga besvikelser, goda marginaler har de antagligen. Ett halvt isbergshuvud 5 groddar och tre torra rostbiffskivor gör ingen glad. Det är möjligt att personalen hade en dålig dag, det kan hända alla, men jag tappade helt matlusten och lär varken återkomma eller rekommendera stället till någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar