8 sep. 2006

Val 06

På TV är det just nu testa ditt val, och i stället för att fortsätta vika tvätten blev jag inspirerad att göra några valtester. Jag hittade en radda, men måste konstatera att frågorna är snarlika, om än i en del fall formulerade för att man uppenbart ska vilja göra ett visst svar.... Vill du göra valtester, kanske inte för att få veta hur du ska rösta, men mer för att det är kul: här är några: SVT DN GP Expressen Ungt Val Tv4 Aftonbladet Vad blev mitt resultat då? Inte till minsta hjälp kan jag ju säga, resultatet på SVTs test var ganska likt alla andra. Jag tycker förvisso att miljön är en av de viktigaste frågorna, men är tveksam till miljöpartiet som parti skulle vara det bästa. Räknade jag ut ett medel på de olika valtesterna blev resultatet följande: c 60,7 mp 54,1 fp 51,1 kd 49,6 s 48,0 m 47,6 v 44,7 Mycket beroende på aftonbladets test där centern fick 82% något som gjorde att resultatet från detta test avvek från de övriga. Näe, jag ger inte mycket för valtester, var jag redan innan osäker på hur jag skulle rösta så har det inte blivit bättre i dag, möjligtvis har jag fått en bekräftelse på det jag misstänkte, nämligen att mina olika åsikter, tankar och känslor inte alls stämmer överens med något specifikt parti.

1 kommentar:

  1. Jag har gjort som du och jag konstaterat, liksom du, att det är knepigt och svårt...
    Fin blogg du har förresten, Jag hittade hit idag via Knuff.se

    SvaraRadera