13 sep. 2006

Pust

Så har dagis börjat igen på allvar, och det märks på den allmänna hälsan. Oliver släpar hem än det ena än det andra. I går när jag hämtade honom låg han och slöade på mattan i skohallen, väl hemma tog jag tempen - nästan 39°C. I morse lyckades han kräkas över hela frukostbordet, men sen har han nästan varit olidligt pigg och busig hela dagen. Men man kan inte gärna släppa iväg en unge till dagis som kräks och har feber. Min paroll är i alla fall en dag feberfri hemma innan han får gå tillbaka till dagis. Jag som hade tänkt få lite avklarat när Dante sussar middag denna vecka, det kan jag nog glömma :) Här har det mest rusats runt runt runt, dragits i mamma och krävts uppmärksamhet/avvärjande av totala katastrofer hela dagen. Ska inte ungarna vara lite trötta och lugna när de är sjuka? Mamma är definitivt trött och lugn :oP, fast periodvis inte alls så lugn som hon skulle önska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar