8 sep. 2006

Irritationsmoment

Jag vet inte varför det stör mig så, men det gör det. Mobilfritt i delar av bussar/vagnar. Det är bland en av de löjligaste bestämmelserna jag har stött på, och då hör jag till de som undviker att tala i telefonen ombord på färdmedel eller i folksamlingar helt enkelt för att det är svårare att höra då och jag föredrar att folk inte lyssnar när jag pratar i telefon (samma sak gäller hemma, jag sitter helst i ett tomt rum när jag ska prata i telefon, inte för att hemligheter ska avhandlas utan mest för att jag .. tja... föredrar det...). Vill folk inte lyssna så kan de väl låta bli. Framförallt så kan jag inte riktigt förstå hur det kan vara mer störande med någon som pratar i mobilen än med ett par eller ett gäng som pratar med varandra. Jag vill slippa tänka på var jag sätter mig bara för att kunna svara om dagis akut ringer för att tala om att jag har ett sjukt barn att hämta, eller om maken ringer för att tala om att han blir sen eller för att fråga om han ska handla. Så ofta ringer inte min mobil, men den är bra att ha för de tillfällen när den behövs, och då vill jag kunna använda den utan att bryta mot fåniga förbud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar