25 jan. 2006

Ingen andra chans av Harlan Coben

Spännande spännande. Marc Seidman vakanr efter en lång medvetslöset upp på ett sjukhus, han har blivi skjuten, hans fru mördad och deras dotter är försvunnen. FBI har inte ett spår efter mördarna/kidnapparna och börjar så småningom mistänka att Marc själv ligger bakom mordet och bortförandet, även när hans svärfar får ett telefonsamtal med begäran om lösensumma för sitt barnbarn. Utväxlingen misslyckas så klart, annars skulle det inte bli en spännande bok, och spännande blir det. Så spännande att jag stjäl mig en minut här, två där och en till i smyg i badrummet för att kunna sträckläsa ut boken. Det var länge sen jag bara Måste sträckläsa en bok, men den här gick inte att lägga i från sig. Coben är ingen ordens mästare, inte heller någon anhängare av målande miljö och personbeskrivningar, men spänningen är total hela tiden och just när man tror sig ana hur det hela hänger ihop får man reda på något som vänder intrigen ännu ett varv. Till och med slutet är ganska oväntat, men det tänker jag lämna åt er att upptäcka själva. Mitt tips är att om du letat efter en riktigt spännande deckare så är det här boken du ska läsa härnäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar