19 jan. 2006

lästa ord...

Funderar på hur jag ska göra med de halvlästa böckerna i min bokblogg. Just nu har jag ett gäng som jag inte har orkat avsluta som ligger på sovrumsbyrån i väntan på... tja, i väntan på vad egentligen? Jag kanske skulle ta och inse att jag inte har så gott om tid att jag kan ägna mig åt att läsa böcker som jag inte orkar ta mig igenom och helt enkelt låta de förbli oavslutade. Varför ska jag läsa något som inte bereder mig nöje, eller ger mig något annat? Den mest aktiva är nog Giraffens Tårar av Alexander McCall Snith som faktiskt har sin charm och som nog kommer att bli den första boken på över en månad som jag orkat läsa till slut, resten vet jag inte vad jag ska göra med, stoppa in i bokhyllan i väntan på bättre tider, eller ge bort kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar