28 jan. 2006

Shopping

Två graviditeter och en kropp som ändrar form konstant som följd har lett till total avsaknad av nya kläder till garderoben. Det är liksom ingen idé att köpa något om man inte vet om man kommer att kunna använda plagget om tre månader. Nåja, några mammabyxor har jag varit nödd och tvungen att investera i, man kan inte gå med rumpan bar bara för att magen är stor. Likaså några amningstoppar, tyvärr fanns inte glamourmom första omgången så då blev illasittande boob enda alternativet. Tänker du köpa en ammningstopp så skippa boob, så tillvida du inte är extremt småbystad även efter bebis, bobbtröjorna har en envis tendens att glida ner och upp över bröstet med resultat att man går och visar tutten i tid och otid, med en förvirrad amningshjärna tänker man dessutom inte på detta. Näe, tacka vet jag glamour moms lite roligare amningslinnen, sitter perfekt och fungerar som top och BH i ett. Nåväl, åter till shopping, ett litet kassainflöde, kombinerat med rea på rean resulterade i en tokshoppande Lotta som plötsligt har mer än ett par herrjeans och ett par mysbyxor att sätta på sig. Två par stretchjeans inhandlades på Flash av alla ställen, har alltid ratat Flash tidigare, men nu hade de byxor som jag gillade.... HM gav en grå sammetskavaj och ett gäng nya sockor till Oliver, på åhlens hittade jag en beige tröja och en söt esprittop, på way tillsist inhandlades en stickad tröja och en vårjacka.

1 kommentar:

  1. boobtröjorna sitter på plats härborta - än så länge... däremot så önskas mer mjölkvänliga färger i garderoben... och kanske en mjölkfärgad soffa också när jag tänker efter...

    SvaraRadera